Anno 2070 Wiki
Advertisement
Energia

Energia to podstawowa jednostka gry. Wiele budynków zużywa energię.Gdy jest za mało energii, to się zmniejsza produkcja zakładów przemysłowych. Deficyt energetyczny obdija się negatywnie na wydajności wszystkich budynków na wyspie. Wystarczy, że brakuje jednej jednostki, a zakłady przemysłowe będą pracować ze zmniejszoną wydajnością, a obiekty użyteczności publicznej po prostu przestaną działać. Należy dbać o utrzymanie poziomu energii zawsze powyżej zera.

Produkcja energii przez Ekosów[]

Ekosi są najbardziej różnorodni, jeśli chodzi o możliwości produkcji energii - mają aż cztery budynki służące do tego celu. Ich zaletą jest to, że nie odbijają się negatywnie na równowadze ekologicznej, zajmują jednak dużo miejsca i mają wysokie koszty utrzymania. W przeliczeniu, nie są tak opłacalne jak ich alternatywy tworzone przez Fabrytów, ale nie potrzebują żadnych surowców do działania. Budynki tej frakcji, które produkują energię to:

  • Elektrownia wiatrowa - dostępna już na początku gry. Produkuje niewiele bardzo drogiej energii, dodatkowo jej wydajność drastycznie spada, jeżeli w pobliżu jest inny budynek tego typu. Plusem jest to, że nie wymaga żadnych surowców i nie wpływa negatywnie na środowisko.
  • Elektrownia cieplna - jej wydajność zależy od liczby mieszkańców w pobliżu, więc musi być budowana w środku miast. Jeżeli dookoła znajduje się odpowiednia liczba ludzi, to w przeliczeniu jest to najtańsza energia, na jaką mogą sobie pozwolić ekosi.
  • Nadmorska elektrownia wiatrowa - bardzo podobna do zwykłej elektrowni wiatrowej, ale zajmuje mniej miejsca i można ją zbudować tylko na wodzie, w obszarach portowych.
  • Elektrownia słoneczna - zajmuje bardzo dużo miejsca, ale żaden budynek ekosów nie produkuje tyle energii.

Produkcja energii przez Fabrytów[]

Fabryci korzystają z tylko dwóch elektrowni - węglowej i atomowej. Są wprawdzie szkodliwe dla środowiska, wymagają dodatkowych surowców do działania, ale w przeliczeniu są o wiele tańsze niż ich odpowiedniki u Ekosów i nie zajmują tyle miejsca. Budynki tej frakcji, które produkują energię to:

  • Elektrownia węglowa - dostępna od początku gry. Do funkcjonowania potrzebuje węgla, którego wydobycie dodatkowo odbija się na równowadze ekologicznej wyspy. Najtańszy sposób zalisania w grze. Z drugiej strony - najbardziej nieekologiczny.
  • Elektrownia atomowa - nieco droższa od węglowej, ale za to bardziej ekologiczna. Do działania potrzebuje prętów paliwowych produkowanych z uranu. Mimo ogromnej ilości wytwarzanego prądu, jest niebezpieczna - losowo występujące wypadki mogą doprowadzić do katastrofy nuklearnej.

Produckja energii przez Technosów[]

Technosi wykorzystują odnawialne źródła energii i jako jedyni mogą wytwarzać prąd na dnie morza. Posiadają dwa bardzo wydajne budynki służące do zasilania wysp, które przydają się też pozostałym frakcjom. Mają w swoich planach następujące budowle:

  • Elektrownia pływowa - na początku jedyny sposób zasilania podwodnych wysp. Drogi, ale dla tych, którzy potrzebują towarów z dna morza (np. diamentów), jedyny.
  • Hydroelektrownia - jej budowa jest bardzo droga, najpierw należy utworzyć jednorazowy plan w Akademii. Można ją stworzyć jedynie w odpowiednich miejscach, kiedy już jednak działa, zapewnia bezpieczne, ekologiczne, wydajne, odnawialne zasilanie.
  • Elektrownia geotermalna - dostępna tylko w dodatku Tajemnicza Błękitna Głębia. Produkuje najwięcej energii ze wszystkich elektrowni, ale można ją zbudować tylko na rysach z lawą na dnie morza. Przydaje się do zasilania podwodnych zakładów produkcyjnych, można też wysyłać prąd na powierzchnię za pomocą przekaźników.
Porównanie budynków produkujących energię
Budynek Energia Utrzymanie Balans ekologiczny Utrzymanie/ produkcja energii Ekobalans/ produkcja energii
Elektrownia wiatrowa +15 -25 - 1,667 C/jedn. energii -
Elektrownia węglowa +60 -10 -15 0,167 C/jedn. energi -0,25 eko/jedn. energii
Elektrownia cieplna +70 -65 - 0,928 C/jedn. energii -
Elektrownia pływowa Dno morza +25 -40 - 1,6 C/jedn. energii -
Nadmorska elektrownia wiatrowa +30 -50 - 1,667 C/jedn. energii -
Elektrownia atomowa +500 -100 -10 0,2 C/jedn. energii -0,02 eko/jedn. energii
Elektrownia słoneczna +120 -120 - 1 C/jedn. energii -
Hydroelektrownia +500 -140 -10 0,28 C/jedn. energii -0,02 eko/jedn. energii
Elektrownia geotermalna +750 -200 - 0,267 C/jedn. energii -
Advertisement